Saturday 5 March 2016

Training: Thinking in Japanese

今日私は嬉しかった。私の大好き先生はお茶をあげました。そして、私たち一時間ぐらい話しました。あの時私の心ドキドキしました、ちょっと恐かったです。でもね、トーム先生はすごくやさしいひとです。先生の笑顔が大好き。あ、そです、先生の茶碗とても可愛いですよ。スターバクスで買いました。高いでしょう、先生に聞きませんでした。

そ、そ。今日の天気はよかったです、でも風は寒かったです。あ、ロンドン毎日もさむいです。私は好きでも嫌いでもないです。大学の生活ちょっとすまらないよ、それからたくさん宿題です。比較文学はすごく、すごく、すごく難しい。何で私はこのせんこうを選択した...何で。

私の日本語はどうですか。五月にテストをあります。


One small step at a time towards becoming a polyglot someday. One day, maybe: definitely maybe. 


1 comment:

Unknown said...

Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)